۱۳۸۹ دی ۱۱, شنبه

72 " یکم فکر کنیم 2 .. "


خب ، این پست هم در راستای مباحث پست قبلی ادامه پیدا می کنه ..
توی این پست ، بیشترین محوریت بحثم روی دوستان هم احساسیه ..
بعد از اینکه ما خودمونو آماده کردیم برای پذیرش یک زندگی مشترک و مباحث و چارچوب هاش ، مسئله ی بعدی پیدا کردن خود اون نیمه ی گم شده اس ..
نمیشه گفت اون نیمه رو کجا ، چطور و در چه حادثه ای میشه پیدا کرد ، اما مهم اینجاست که حتمن میشه گفت اومدنی خواهد اومد ..
ولی بحث این پست برای زمانیه که اون اومدنی بالاخره اومده ..
صداقت داشته باشین دوستان ، همیشه و همه جا ، مخصوصن با اون کسی که فکر می کنین همون نیمه ی گم شده است ..
قبل از اینکه رابطه ای رو شروع کنین صادقانه برنامه های آیندتونو بهش بگین .. منظورم برنامه هایی که فقط تو رویا سیر می کنه نیست .. منظورم اون چیزهائیه که واقعیت های زندگیه آیندتونو تشکیل میده .. مثال بارز این قضیه بچه است .. همونطور که می دونین هم احساسی ها نمی تونن بچه دار بشن ( البته از علم ژنتیک و کلون کردناش فاکتور می گیرم ) اگه واقعن دوست دارین با طرف مقابل زندگیه مشترکو تشکیل بدین در مورد این مسائل باهاش صحبت کنین .. سنگاتونو همون اول وا بکنین .. اینکه مثلن شما دوست دارین در آینده بچه ای از پرورشگاه بیارین یا نه ، آیا طرفتون هم راضی به تصمیم شما هست یا نه ..
این مسائلو کوچیک فرض نکنین ، نگین دوران نامزدیه ، وقت خوش خوشنمونه بذار حال کنیم .. این دوران هم می گذره ، به خدا فردا روزی همین حرفا مشکلات زیادی ایجاد می کنه ..
همون اول زندگی این مسائل پایه ای آیندتونو مطرح کنین ، اگه طرفتون خواست از بحث کردن در مورد این مسائل دوری کنین بدونین که به یک رابطه ی پایدار فکر نمی کنه ، این رابطه براشیه تفریح چند ماهه اس ..
خطاب به اون دوستانی که رابطه ها رو با هوس شروع می کنن می گم ، دوستان خوبم ، کاری ندارم شمایی که به روابط کوتاه مدت علاقه داری کار خوبی می کنی یا نه ، اون حرفی که من باهاتون دارم اینه که صادق باشین .. با اونی که قراره چند صباحی باهاش بگذرونین صادق باشین .. نذارین طرف مقابل از این رابطه برداشت اشتباه کنه و با احساس بیاد جلو .. ممکنه برای تو چیزی نباشه ، ولی اونی که احساشو گذاشته پای این رابطه تا مرز نابودی پیش میره ..
و یه صحبتی هم با دوستانی که با احساسشون هر رابطه ای رو شروع می کنن ، دوست خوبم ، به هر کسی که از راه رسید و سلام گرمی کرد دل نبندین .. بذارین یکم بیشتر باهاش آشنا شین بعد .. اینو بدونین که الزامن طرف مقابلتون هم به این رابطه به دید شما نگاه نمی کنه ..
حالا بعد از طی تمام این مراحل و پیدا کردن اونی که مدنظرتونه می رسیم به اینکه یه مدتی باید با هم باشین تا با خلقیات هم بیشتر آشنا بشین .. دوران نامزدی یا به قول بعضی از دوستان ترای کردن ..
دوست خوبم احمد عزیز توی کامنتای پست قبل حرف قشنگی زد .. ما هنوز معنای خیلی از کلماتی که به کار می بریم رو نمی دونیم .. نمونه اش همین کلمه ی ترای کردن که احمد عزیز ترجمه اش کردن به معنای " س.ک.س " حالا شاید به نوعی توی کشور خودمون به یه کاربرد متفاوتی وارد شده باشه ، اما یه سوال ازتون دارم ، کدومتون یه رابطه ی ترای بدون سکس داشتین ؟ .. حالا به هر نوعش .. نمیگم صد در صد این اتفاق می افته اما مشت نمونه خرواره ..
چرا فکر می کنیم برای شناختن طرفمون باید حتمن باهاش یه بار سکس داشته باشیم تا بعد بتونیم درباره ی ادامه رابطه تصمیم بگیریم ؟
فرض مثال توی دایره ی دوستان و اقوام و .. 20 نفر هستن که ما دوستشون داریم ، حالا هر کی به نظر بهتر اومد ادامه ی زندگی رو با اون برنامه ریزی می کنیم .. یعنی باید با 20 نفر بخوابیم تا ببینیم کی بهتره .. بابا انصاف بدین ، آخه چقدر پماد لیدوکائین ؟ رو جعبه اش هم نوشته ، زیادیش ضرر داره ها ..
می دونین علت این قضیه چیه ؟ علت اینجاست که ما عاشق صورت طرف میشیم نه سیرتش .. نمی گم کاملن آرمانی حرف بزنیم و بگیم صورت اصلن مهم نیست .. چرا ، مهمه ، اما حرف اینجاست که صورت تا یه جایی می تونه تعیین کننده باشه ، جذابیت زیبایی صورت بعد از 6 ماه از بین میره ، جذابیت زیبایی اندام بعد از 8 ماه از بین میره ، حب بعدش چی ؟ یعنی بعد از این مدت باید خیلی صلح آمیز و توافقی بگیم خیلی خوش گذشت و چاپ چاپ ، دو تا هم همدیگه رو ماچ کنیم و بعد هر کی سی خودش ؟ ..البته این حالت خیلی کمه ، معمولن یکی از دو طرف از لحاظ احساسی صدمه می بینه .. و این دقیقن به خاطر همون بحثیه که توی چند خط بالا کردم ..
هیچ دقت کردین ؟ اکثر ماها تو آرزوهامون با خودمون میگیم وقتی یه یاری اومد پیشم دوست دارم سر یک میز باشیم .. رو بروی هم و کاملن عاشقانه غذا بخوریم .. چرا خیلی کم پیش میاد با خودمون بگیم سر یه میز کنار عشقمون میشینیم و باهام غذا می خوریم .. ؟
شاید مسئله ی مهمی به نظر نیاد اما همین نشون میده که ما تو تصوراتمون هم اولویت چهره داره ..
بیاین حداقل با خودمون صادق باشیم ..
پ . ن 1 : با ترای کردن های پی در پی حتا بدون سکس خودمونو تنوع طلب بار میاریم و این موضوع می تونه بعدها برای تعهد داشتن نسبت به یک نفر برامون مشکلاتی رو ایجاد کنه ..
پ . ن 2 : دوست خوبم ، خدا بهت 750 گرم مغز داده واسه فکر کردن ، حیف نیست اون بالا فقط خاک بخوره ؟

۴ نظر:

  1. سلام
    سال نو مبارک....
    فکر می کنم به مطلب مهمی اشاره کردی که البته خیلی ها اون رو جدی نمی گیرن و به شوخی از کنارش رد میشن.آخرش هم جز ضربه روحی هیچی نیست....
    موفق باشی

    پاسخحذف
  2. درسته دنیل جان ، متاسفانه خیلی ها پشت گوش می ندازن .. به خدا استفاده کردن از مخ خیلی هم سخت نیست ..

    پاسخحذف
  3. چه عجب این غریبه یه حرف درست و حسابی زد!!
    اینارو تنهایی فکر کردی نوشتی یا کسی کمکت کرد عزیزم؟؟!!!
    من که دارم شاخ در میارم !!!
    این حرفا از تو بعیده به خدا :دی
    ولی عالی بود
    مرسی از اینه به این خوبی تونستی تحلیل کنی
    امیدوارم این آخرین مطلب مفید ات نباشه داداشی
    بوس

    پاسخحذف
  4. چرا فحش میدی ؟ من کی حرف حساب زدم که این بار دومم باشه ؟ :))

    پاسخحذف