۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

46 " سپاسگزارم "

خب خب خب .. تو پست قبلی بحثی در مورد عشق راه افتاده بود و دوستانی هم اومدن نظرات زیباشونو بیان کردن ، اما در بین نظرات ، حضور سه نظر خیلی پررنگ تر بود .. خیانت عزیز .. احمد عزیز .. و سامان عزیز ..
خیانت عشق رو کاملن منتفی می دونست و اصرار زیادی هم داشت که عشق واقعی هیچوقت محقق نمیشه .. حالا بیشتر محوریت بحثشم بر روی گفتار و عقاید بزرگان و صاحبنظرانی چون فروید و دیگران بوده ..
احمد ، با درجه منطقی واقع گرایانه تر از خیانت ، عشق رو قبول داشت ، ولی اونو بسیار نایاب می دید و عشق های امروزی رو تقریبن مساوی با هوس قرار می داد .. احمد هم بیشتر محوریت بحثش بر روی داده ها و مطالعاتی قرار داده بود که دیگران انجام داده بودن ..
و سامان هم تقریبن عشق دگرجنس گرا ها رو 100 در 100 رد کرد و موافق اکثریت عشق پاک توی همجنسگراها شد .. و توی این روند محوریتش روی احساس مطلق گذاشته بود ..
خب این دوستان هر کدوم نظرات دلایل بسیار قوی ای بیان کردن ولی هیچ کدوم از طرفین نتونست دیگران رو قانع بر حرف هاش بکنه و به قول خیانت عزیز نتونست دیگری رو به مرگ برسونه..
بحث خیلی عالی و تقریبن منطقی پیشرفت اما با نظراتی که دوستان دادن بهتر دیدم دیگه ادامه پیدا نکنه .. واقعن از دوستانی که توی این شرکت کردن خیلی خیلی سپاسگزارم ..
اما چیزی که چندان مورد رضایت من نبود منطقی بودن بحث بود .. من به دو دلیل به بحث منطقی علاقه ندارم :
1. معتقدم تا آدمی می تونه با چوب و چماق حرفشو به کرسی بنشونه چرا منطق ..؟
2. بحث منطقی مطلق جواب منطقی و از پیش تعریف شده ای رو میده .. توی بحث کاملن مشخص بود ، خیانت عزیز بیشتر از اینکه عقاید خودشو مطرح کنه عقاید دیگرانو برای ادامه ی بحث رو می کرد .. احمد عزیز هم به نوعی بیشتر از اینکه روی تفکرات و ذهنیات خودش به بحث بیاد با مطالعات و نوشته ها و بررسی های روانشناسی دیگرانی که خونده بود وارد بحث شد .. سامان عزیز هم که احساس مطلق بود ..
البته ، یه بحث معمول باید با همین طرح ها پیش بره و کار همه دوستان به نوعی درست بود .. اما من بیشتر دوست داشتم عقاید خودشونو بدونم و مطالعات و تحقیقات دیگران مثالی باشن در جهت اثبات عقیده هاشون .. که بیشتر عکس این قضیه نمود داشت ..
می خوام بگم نظرات بزرگان و تحقیقات دانشمندانو خیلی راحت میشه با یه سرچ کوچولو توی گوگل پیدا کرد .. اما چیزی که نایابه و اصالت داره به نظر من اون چیزیه که توی ذهن خود شما دوستانه .. لزومی نداره توی بحثی 100 در 100 با منطق راه بریم .. مهم عقیده ی شماست ، حالا چه درست چه غلط .. به نظر من عقیده ی شخصی شما سندیتش برابر با عقاید فلانی و مطالعات فلانیه .. چیزی که من متاسفانه زیاد توی بحث ندیدم افکار خودتون بود ..
اما با تمام این اوصاف در کل از بحث پیش اومده راضی بودم و تا اونجایی که تونستم به معلومات خودم اضافه کردم چون واقعن دوستان مطالعات گسترده ای داشتن ..
پ . ن 1 : یه بحث دیگه یا بهتر بگم موضوع دیگه ای هست که احتمالن توی پست بعدی می ذارمش و اگه دوستان لطف کنن و توش شرکت کنن و نظراتشونو بیان کنن واقعن خوشحالم می کنن .. از خیانت و احمد و سامان عزیز هم پیشاپیش برای پست بعدی دعوت رسمی می کنم ..
پ . ن 2 : برای بعضی از دوستان سوال شده بود که آدرس وبلاگم عوض شده یا نه .. خب جوابش اینه که نه ، آدرس وبلاگ من همون قبلیست ..ولی با دامین .tk هم می تونین به وبلاگ غریبه دسترسی داشته باشین ، .tk و .blogfa.com فرقی نمی کنه ، جفتشون به غریبه ی 88 اشاره دارن ..
پ . ن 2 : دوستتون دارم همون سبد سبد ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر