۱۳۸۹ اردیبهشت ۷, سه‌شنبه

22 " تکنولوژی "


امروز داشتم از همون پارکی که تو غریبه ی 88 کلی صحبتش بود رد می شدم .. دلم هوای نیمکت خودمو کرد .. رفتم سمتش دیدم چهار تا پیر مرد روش نشستن .. رفتم و از جلوشون رد شدم .. هنوز چند قدم دور نشده بودم که 3-4 تا پسر اومدن جلوم و با ایما و اشاره شروع کردن به حرف زدن .. اولش خندم گرفت .. بعد فکر کردم شاید دوربین مخفی ای چیزی باشه .. اما دیدم نه ، اون بنده های خدا واقعن ناشنوان ( و به طبع از بیان کردن کلمات هم عاری بودن )..

تو همین گیر و دار بود که حواسم رفت سمت اون 4 تا پیر مرد ، مثل اینکه شوخیشون گرفته بود .. دست و پا شکسته فهمیدم رو من شرط بستن که می تونم منظور اون ناشنواها رو متوجه بشم یا نه ..

خلاصه به رگ غیرت ما هم برخورد و با تمام تلاش رفتم تو نخ حرکاتشون تا ببینم قضیه چیه ..

اما هر چی سعی کردم نفهمیدم چی دارن میگن ..

با کلی ادا و شکلک در اوردن بهشون فهموندم نمی فهمم منظورشونو ..

از یه طرف هم زیر چشمی اون پیر مردا رو می پاییدم که شش دانگ حواسشون پیش ما بود ..

همین موقع یکی از بچه ها گوشیشو در اورد و با ایما و اشاره بهم فهموند شمارمو بدم .. منم با هزار جور ترفند و شکلک بازی بالاخره این 11 تا شماره رو بهشون گفتم ..

یه چند لحظه ای نگذشت که دیدم واسم اس ام اس اومد .. به گوشی نگاه کردم دیدم نوشته :

سلام .. ببخشید آقا مزاحمتون شدیم .. آدرس ... رو ازتون می خواستیم .. میشه کمکمون کنین؟

به به ، واقعن این تکنولوژی چقدر می تونه کارساز باشه .. مخصوصن چنین جایی که آدم تو چنین هچلی می افته ..

منم خوشحال و خندون از اینکه بالاخره فهمیدم موضوغ چیه ، آدرسو تمام و کمال واسشون نوشتم و فرستادم .. بیچاره ها کلی تشکر کردن و رفتن ..

بعد از رفتن اونا یک مرتبه یکی از پیر مردا با صدای بلند گفت :

دیدی گفتم این پسره خنگه .. آخر نتونست بفهمه اینا چی میگن ..

یکی دیگه گفن : نه بابا ، دیدی که بالاخره با اس ام اس جوابشونو داد ..

همون اولی : برووو ، زیر شرطمون نزن ، هزینه ی سینمای امروز با تواه .. اگه اونا موبایل در نمی آوردن این اصلن مخش به این جور چیزا نمی رسید ..

دهنم باز مونده بود و فقط داشتم جر و بحث کردنشونو نگاه می کردم ، بابا یکم شرم و حیا هم خوب چیزیه ، من جلوتون واستادم دارین اینجوری حرف می زنین ، لااقل بذارین برم بعدن پشت سرم هر چی دوست داشتین بگین ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر